Idén ne engedj a tavaszi fáradtságnak!

Érzed, hogy valami nem stimmel, ugye!?

A tavaszi fáradtság, ha Téged is utolért, folyton aludnál, a reggeli ébredések olyan érzésekkel járnak, mintha a fogad húznák, sokszor vagy ingerlékeny és kimerült, akkor itt az idő, hogy elolvasd ezt a cikket, megfogadd a tanácsainkat és töltődj!

A hosszú téli hónapok során nem meglepő, hogy kevesebbet mozgunk, többet eszünk és kevésbé figyelünk arra, hogy szervezetünknek mi lenne a legjobb. A napsütés hiánya okozta D-vitamin-szint csökkenéséről pedig még nem is beszéltünk…
Ne légy hát mérges magadra, amiért nem bírod úgy a tempót!

Érdemes az alábbi tanácsainkat megfogadnod, kipróbálnod!
Mi már magunkon teszteltük, így tudjuk, miről írunk most Neked! 🙂

1. Kezdj el mozogni, lehetőleg heti 3-4 alkalommal

Nem arra buzdítunk, hogy fusd le a félmaratont, de a sport okozta endorfinról kár lenne lemondanod! Nem muszáj egyéni sportot választanod, ha nem akarsz ebbe a kihívásba egyedül belevágni. Csípd nyakon a barátaid, és menjetek futni, jógázni vagy épp amihez kedvetek van! A lényeg, hogy mozogj és engedd, hogy a véred felfrissüljön a sok punnyadós téli hét után.

2. Sok. Sok. Sok folyadék!

Lehet, hogy ez a mondat és felhívás már a könyöködön jön ki, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Folyadék alatt a tiszta vizet és a gyógyteákat értjük, semmi mást. Tehát ha kólát iszol, abból is napi 2 litert, az nem számít folyadékfogyasztásnak! Felnőtt emberként 25 kg-onként van szükséged 1 liternyi tiszta vízre, ez a legtudományosabb adat, amit csak olvashatsz/találhatsz az interneten!

3.Méregteleníts!


A sportolás mellett az egyik legkiválóbb módszer a tavaszi fáradtság leküzdésére a szauna és a masszázs. Amellett, hogy ez is lehet egy kiváló baráti program, meglátod, hogy bőröd teljes megújuláson megy majd keresztül ezek hatására.
Érdemes a folyadékfogyasztásra itt is ügyelni, hiszen rengeteg vizet/vitamint és sót veszít ilyenkor az emberi szervezet! Ezeket utána pótolni kell.

4. Újíts a táplálkozásban!


Télen teljesen természetes, hogy nehezebb, zsírosabb ételekkel táplálkozunk, hiszen ezt még az ősidőkből hozzuk magunkkal.
Védekezni akarunk a hideg, a tél ellen, ezért ösztönösen többet eszünk, kevesebb mértékletességgel!
Tavasszal azonban már nincs mi elől védekezni! Cseréld le az alapanyagokat rengeteg zöldségre, gyümölcsre és válts minél tisztább étkezésre! Ehhez számos receptkönyv és internetes oldal is a segítségedre lehet!

5.Kezdj el vitaminokat szedni! Komolyan!

Sokan azt gondolják, hogy a vitaminok olyanok, mint a fogyókúrás csodapirulák. Beszedünk belőle egy dobozzal, és a csoda megtörténik.

Nos… ki kell ábrándítanunk mindenkit, aki így gondolta!
A vitaminok szedésének akkor van értelme, ha az folyamatos!
Ha komolyan gondolod az egészséges életmódot, érdemes egy általános kivizsgálásra elmenned, melynek első lépcsője a teljes vérképed elkészítése. Ennek alapján már közelebb kerülsz ahhoz a tudáshoz, hogy milyen vitaminokat ajánlott kifejezetten a Te igényeidre, szervezetedre szabva folyamatosan szedned.


Ha úgy érzed, hogy ötleteink hasznosak lehetnek másoknak is, kérjük, hogy ne légy rest megosztani! 🙂
Üdvözlettel, a Zafír csapata