Az év bármely napján is kerüljön sor utazársa, rokonlátogatásra, a cukorbetegeknek mindig nagyobb figyelmet kell fordítani a készülődésre és az étkezésre. Annak érdekében, hogy zökkenőmentesen és tünetmentesen teljenek a szabadnapok, a pontos előre tervezés elengedhetetlen – lássuk, mi is szükséges egy zavartalan utazáshoz!

Kellő mennyiséget pakoltunk?

Bárhova is utazunk, miután megbizonyosodtunk, hogy mindent bepakoltunk, ami a cukorbetegség kezelése szempontjából elengedhetetlen, fontos, hogy ellenőrizzük miből mennyit raktunk be – nem mindig úgy alakulnak az utazások, ahogy tervezzük, ezért az előírt gyógyszerekből és egyéb, a testünk szénhidrát-anyagcsere optimalizálásában segítő készítményeinkből dupla adagot csomagoljunk.

Mérjük gyakran a vércukorszintet!

A legtöbb utazás a gasztronómiai felfedezés jegyében telik, emiatt különösen fontos, hogy folyamatosan teszteljük a vércukorszintünket. Sokat segíthet, ha naplót vezetünk és folyamatosan figyeljük, hogy milyen ételek hogyan hatnak a vércukorszintre és minden nagyobb étkezés előtt megmérjük a vércukorszintünk, hogy tudjuk, mennyit szabad még fogyasztanunk.

Kerüljük a túlevést!

A csábítás hatalmas, ha többfogásos vacsora terül el a szemünk előtt, de nem szabad elfeledni, hogy ha ma mohón étkezünk, holnap az egészségünk bánja. Épp ezért bármilyen nagyobb utazás előtt érdemes konzultálni a kezelőorvossal, hogy milyen gyakorisággal és mekkora adagokban mérjük a napi étkezéseket.

Csak óvatosan a desszerttel!

Amíg előre tervezünk és a vacsora alatt is csak annyit eszünk, hogy a desszert-szénhidrátnak is legyen még helye a szervezetben, úgy nem kell lemondaniunk a sütikóstolásról sem – viszont ilyenkor is érdemes a saját készítésű vagy egyéb szénhidrátcsökkentett sütemények mellett dönteni.

Az alkohol nem jó barát.

Amennyiben  cukorbetegként tiltott számunkra az alkoholfogyasztás, nem szabad eltérni a doktor utasításaitól, viszont ha megengedett egy kevés, csakis vacsora közben javasolt inni, és szigorúan napi egy pohárra korlátozni a mennyiségét.

Maradjunk aktívak!

A többszöri szénhidrátdús étkezés mellett a szervezetünknek több aktivitásra van szüksége az átlagosnál – ha naponta akár csak kimegyünk a családdal egy hosszabb sétára, vagy bármilyen közös kültéri programot szervezünk, a szervezetünk meg fogja nekünk hálálni.